I don't want to miss you alive.

Hej på er.

Bloggen ligger åt sidan men det är sånt man får stå ut med. Jag skriver då jag har lust so to say. Har som vanligt inte så mkt intressant att dela med mig av.

Sitter iaf just nu hemma eftersom jag har delad tur. Har jobbat mellan 8 och 11, och ska tillbaka vid 15:45 och jobba till 18:45. Vet inte riktigt vad jag tycker om dessa delade pass. Visst är det guld att bara kunna gå ifrån jobbet några timmar mitt på dagen, men oftast är man hur seg som helst när man ska tillbaka. Men det brukar gå fort när man väl kommit igång!

Om ni undrar hur det går på mitt nya jobb så kan jag säga att det går bra. Det är väldigt stressigt dock. Hade aldrig kunnat föreställa mig innan jag började på eniro att det faktiskt ringer så mycket folk som det gör. Jag menar, du kan ju kolla upp nr på nätet hur lätt som helst nu för tiden. Men ringer, det gör det vill jag lova! Och det går nog max 10 sekunder mellan samtalen. Minns när jag jobbade på Telia, där kunde man vänta allt mellan 3-5 minuter då det var lugnt, mellan samtalen. Och då tog man mellan 60-100 samtal per dag. Enligt min statistik tar jag ungefär mellan 3-400 samtal per dag nu. Förvisso är det många korta samtal men ändå! Hehe. Sen blir man ju stressad av att det kostar så mkt pengar att ringa in, och det ska gå blixtsnabbt. Men jag trivs absolut!

Denna vecka jobbar jag bara 3 dagar vilket känns skönt. Just nu jobbar jag ungefär bara 75 % men till sommarn går jag på 100 vilket känns bra. Vi fick välja att jobba 80 eller 100 % men jag valde som sagt 100 då det skiljer väldigt mycket på lönen. Sen vet man ju inte hur det blir i höst heller om man blir kvar. Ska iaf söka in på en utbildning jag funderat på ett tag, sen får man väl se om man kommer in och tackar ja.

Ikväll får jag främmande också! Av en viss isabell persson. Det gillas! Det lutar åt utgång ikväll tror jag bestämt. De flesta är ju lediga imorgon. Vart aldrig någon utgång i lördags heller. Jag & A-L satt hos mig och surrade långt in på småtimmarna, vi hade en del att ta igen så det var skönt.

I måndags vart jag bjuppad på Lisas underbara broccolisoppa, mums! Sen åt jag även ballerina kladdkaka för första gången och ja, det var svingott. Dock mådde man ju som ett kräk efter några kakor. Mastiga :b På kvällen då for jag till MR och jag var så trött så det var inte sant. Helt utmattad... Så jag slocknade på en gång, trevlig chey.

Nä ni! Nu kanske man ska ta och göra någon nytta här innan man ska infinna sig på jobbet igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0