Weekend.

Hej på er.

Tänker inte ens disskutera min dåliga uppdatering eftersom jag inleder varenda inlägg med det nuförtin.

Helgen har återigen passerat. I fredags plockade jag upp Lisan och vi for ut på birsta där hon inhandlade en ny dator. Sedan for vi och handlade och därefter bjuppade hon mig på sin lasagne hemma hos henne. Mycket gott. Det vart en lugn kväll på sveavägen :)

Precis när jag klivit innanför dörren hemma, gjort mig klar för natten och lagt mig under det varma täcket ringer Hunken på dretfyllan och har tråkigt och vill hem. Som den otroligt goda vännen jag är kliver jag upp i kylan och åker skridskor ner till bilen och in till stan och plockar upp karln. Vad vinner jag på det kan man undra? Ja, men det är alltid mysigt med sällskap och sen är jag väl helt enkelt så som person.

Vi åker hem direkt och slocknar. Upp i god tid och försöka ge sig på någon form utav utseende innan vi åkte in till stan där vi mötte upp min kära moder. Vi gick och köpte nya strängar till min gitarr och därefter vart det käk och en öl för dom två. Jag körde i vanlig jävla ordning.

For sedan upp till mammi där vi duschade och gjorde oss redo för utgång. När sminket var på och håret donat så dog jag av totalt. Hade inget som helst partysug och ville helst bara dyka ner i täcket och sova. Hunken var inte heller supertaggad men hans planer var att åka up north (där han bor) och gå ut där istället. Vi åkte hem till mig för att jag skulle byta kläder men jag kände bara att, näe, jag orkar fan inte gå ut. Så det blev helt enkelt så att jag hängde med Hunken till up north istället och det vart en lugn och mysig kväll samt lite prat.

Söndagen kom och det gillas inte av någon. Vi for ner till Sundsvall och in på Tempo där vi inhandlade ingredienser för middag. Sedan lagade vi filé oscar hemma hos mig som vi sedan avnjöt. Hunkens planer var återigen att gå ut på kvällen eftersom han var ledig idag, men planerna gick i stöpet och det vart en filmkväll med godis & wallander istället. Och som alla andra söndagar däckade vi framför "hemsökta hus".

En godkänd helg om det inte hade varit för mitt trötta humör i lördags.

Hunken har nästan nyss åkt hem och nu är jag alone igen. Skönt dock att vara ensam ibland också. Man kan inte vara upp i varandra för mycket.

Vettetusan vad jag ska hitta på nu men jag misstänker att det blir en lugn dag bara. Har inga planer. Pappa ligger på övervåningen och har sjukstuga så dit vill jag inte gå. Har ingen vidare lust att åka på nå virus nu inte. Däremot känner jag mig skittrött i kroppen och fryser hela tiden. Kanske ska ta mig en kokhet dusch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0