Springshow.

Godkväll mina vänner och bekanta! Långt inlägg blir detta, i'm warning you.

Det har varit en lång dag idag. Var på vift igår trots sjukdom så jag körde från "up north" imorse vid 9-tiden till Sundsvall. Väl här lämnade jag av kaklet som ska sitta i mitt blivande badrum, tuuungt! Sen for jag hem och duschade och chillade lite innan jag var iväg till vårdcentralen.

Ja, vad sa dom på vårdis då? Dom ställde som vanligt tusen frågor och det känns som jag svarade ja på allt. Har du ont i halsen? Har du haft feber? Har du haft ont i kroppen? Har du hostat? Ja, allt. Anywho. Dom (ja, det var som vanligt när jag är hos sjukan en läkarstudent och en sjukskötare) kollade ner i halsen på mig och kunde med förskräckelse i ögonen konstatera att jo, jag hade halsfluss minst sagt. Äckligt. Sen lyssnade dom på lungorna men där lät allt okej. Sen tog dom sänka, men den gav inte utslag, konstigt jävla nog? Haha. Jag som har varit sjukast i världen känns det som. Det slutade iaf med att dom skulle skicka iväg halsproverna på odling och jag får svar nästa vecka (!!!) om jag ska ha pencillin eller inte.

Han erbjöd coccilana men jag sa nej. Har bara hört negativa saker om det och sen är det morfin i och det kan man inte köra bil på om man tagit det på morgonen. Och det är ju på morgonen hostan är som värst och under dagen, numera. Vi snackade om att jag skulle ta en mildare hostmedicin, mollipect, men sen rann det ut i sanden när proverna togs osv så det glömdes bort. GAH. Jag kom på det i bilen på vägen hem. Ska nog kolla med apoteket om han skickade nåt elektroniskt recept. Jajaja... Så, jag fick inte ut så jävla mycket av detdär läkarbesöket!

Anywho. For hem igen. Då berättar pappa att han bygg-mannen som är och renoverar hos mig har upptäckt MÖGGEL I HELA mitt badrum, bakom väggarna. Hur fräscht? Euuuhw. Så nu måste vi kontakta fastighetsförvaltaren och försäkringsbolag och hittan och dittan. Så badrummet blir knappst klart denna vecka. Så vi bestämde att jag & pappa ska åka till min lägenhet på lördag och slita ut köket också i samma veva så det också blir renoverat medans man ändå är i farten. Kommer bli ljuvligt sedan! Frågan är bara om jag ska bo kvar eller om jag ska hyra ut? Medans jag inte har jobb. Är lättare att hyra ut en toppfräsch lägenhet. Vi får se.

Hm. Ja, imorgon ska jag iväg och se hedbergskas vårshow! Känner knappt någon i år men det kommer bli grymt kul att se alla talanger iaf. Ska gå med en gammal estet och det är bra för då vet man att man går med någon som är lika intresserad, haha. Tror det blir chinese-food innan också. mums. Har inte ätit nåt vettigt alls på flera dagar då matlusten varit som bortblåst men jag har hört att äta bör man. Sedan blir det hem igen och då blir det mys hela kvällen bara.

Aja. Nu har jag delat med mig så det räcker och blir över här ett tag. Ska nog sova nu jag. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0