where words fail, music speaks.

Godafton.

Ligger nere i källaren och kollar när brorsan spelar hockey. Idag har inget sällskap här men det kanske är lika bra. Man kan ju inte vara upp i varandra jämt.

Förrut for iaf jag & pappa och kollade på en lägenhet på kyrkogatan, mitt inne i stan. Dessvärre var den för liten. Det kommer nämligen bli som så att jag kommer sälja min lägenhet på jakobsdalsgatan och flytta in med pappa och brorsan ett tag. Och eftersom pappa ska sälja huset så är vi på jakt efter en 5a/6a i stan någonstans så alla får plats. Anledningen till detta är för att jag känner att jag inte är i behov av en egen lägenhet just nu och eftersom jag för tillfället är arbetslös tycker jag det är en bra lösning. Sen ska jag förmodligen börja plugga i höst så alla onödiga utgifter ska tas bort.

Visst känns det fel att flytta "hem" igen när man väl flytt ur boet men det ska nog gå bra. Vi ska ju se till att få en stor lägenhet så vi inte behöver vara upp i varandra så mycket. Alla behöver lite alonetime. Sen så är det ju faktiskt så att jag blir "friare" om jag säljer lägenheten, jag kan t.ex dra iväg och jobba utomlands utan att behöva tänka på att jag har en lägenhet att få iväg osv.

Just nu håller vi som sagt på att renovera lägenheten och den kommer bli SUPERfin. Badrummet är strax klart och där inne är det svart och vitt kakel, spottar i taket och idag var vi och köpte ett nytt handfat. Ett litet modern sådant. Eftersom badrummet är så pass litet så får man se till att tänka smart. Köket står på tur och där inne kommer allting att rivas ut och bli nytt. Det kommer även att läggas kakelgolv i hall & kök, precis som i badrummet. Sen ska vi även sänka taket i köket också och sätta spottar även där. Så om någon är intresserad om någon månad av en 1a på östermalm (bostadsrätt) så kan ni höra av er till mig ;b Hehe! Vardagsrummet kommer vi förmodligen inte göra något åt eftersom det inte höjer värdet av lägenheten ett dugg. 

Näe, nu ska jag nog ta mig en dusch tror jag. Höres.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0