Du ger mig magsår.

Godafton.

Dagarna är sig lika nu för tiden. Om jag gillar det vet jag inte. Nog för att jag saknat rutiner när jag varit utan jobb och jag är glad att jag nu fått in lite av dem iaf. Men just nu är det bara, upp, jobba, åka hem, sova. Umgås knappt med någon. Var dock förbi Natalie med en daimstrut idag eftersom hon är hemma och är sjuker. Tänkte surra ett tag med henne men det vart inte långvarit för jag var tvungen att åka iväg och kika i min lägenhet medans pappa var i stan (nyckeln är utlånad till snickare).

Blir nog bättre då jag flyttat hem med att hinna umgås med folk. Då är jag ju ändå i stan liksom :) Onödigt att fara och flänga fram och tillbaka, dyrt om inte annat. Lägenheten då, MUMS. Detta eviga tjat tänker ni. Men NU är det såhäääääär nära inflytt. Kaklet i köket är uppsatt och det vart vrålsnyggt. Listerna är uppsatta i princip överallt. Diskhon och spishällen är också på plats (givetvis ugn och diskmaskin också, men det gjordes förra veckan). Det som fattas är en fläktkåpa och att "täcka" eluttagen och sen kommer rörmokaren nu i slutet på veckan och fixar vattnet i köket. WOHO. Iofs är inte garderobsdörrarna målade men det kan jag fixa själv på någon dag. Ska dit nu i helgen på mina lediga timmar, jobbar i helgen, och städa och röja så gott det går. Det jag gruvar mig för är all uppackning av porslin osv. Allt måste ju diskas så det är tur jag numera har diskmaskin, hehe. Sen ska ju all textil tvättas också, men det går ju fort jämfört med hur lång tid den här renoveringen har tagit.

Anyway. Jobbet då. Idag började jag prata med kunderna, åh vad nervöst det var! Min mentor satt dock bredvid och sökte fram det kunderna ville ha reda på medans jag höll dialogen. Det är så svårt för det ska gå så snabbt som möjligt och samtidigt som man söker ska man föra en dialog med kunden utan att vara tyst en sekund typ :b Imorgon ska jag "göra allt" i kundsamtal, dvs både söka och prata, vilket är de arbetsuppgifterna jag kmr ha i fortsättningen. Väldigt nervöst men det måste ju göras. Missar ju en dag iom begravningen på fredag så det gäller att hålla igång nu. Både jag och den andra tjejen jag utbildas med ligger dock före i tidsschemat så det ska nog gå fint :)

Imorgon börjar jag 07:45 och slutar 16:30 och det blir ju som en fredag för mig som är ledig tors och fre. Skönt. Ska se om jag ev. åker up north och repar inför fredagen annars blir det på torsdag han kommer ner. Fick precis reda på att det inte finns någon mikrofon i kyrkan vilket gjorde mig mer nervig. Sjöng utan mick senast och det är inte roligt kan jag säga. Man är inte stark i rösten på begravningar och utan mick måste man vara mer stark än nånsin, så typiskt. Aja, bara härda och försöka göra det bästa man kan.

Nu vart det ett sånt där långt ointressant inlägg men det får ni stå ut med. HÖRS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0