Show me, how you want it to be.

Tjena.

För många känns det som fredag idag och att helgen nyss har börjat. För mig däremot känns det som söndag! Eftersom jag jobbar resterande del av helgen. Känns verkligen skit. Anledningen till att det känns så grönjävligt är för att jag egentligen, precis just nu, skulle ha befunnit mig i huvudstaden tillsammans med alla mina sång-flickor. Tåget gick kl 8 imorse men det kunde jag såklart inte kliva på. Planerna var självklart grönan, shopping, cosmonova, fest samt lite sjungning på söndagen. Förstår ni att jag är besviken? Vi jobbar var sjätte helg och denna resa har varit planerad sedan i januari också jobbar min grupp PRECIS denna helg. Snacka om bakslag.

Nåväl, det finns ingenting jag kan göra åt saken så det är bara att gilla läget. Hur tråkigt det än känns.

Gårdagen då? Jo, jag slutade kl 18:30 och då for jag till mammas kompis malin där dom två befann sig. Vi traskade ner till mig där vi spillde upp ett glas vin och satt och surrade. Ja, jag tycker faktiskt det är supertrevligt att kunna umgås med min mamma. Lite senare åkte dom och då kom Sandra och Emma hit. Mycket trevligt! Dock när det började närma sig tid för krogen vart jag helt plötsligt tvärtrött och valde att stanna hemma vilket jag nog gjorde rätt i. För idag har jag sovit ut! Ahhh, det var härligt.

Satt en massa ungdomar ute i parken utanför mig igår vilket inte är ovanligt. Men en sak blir jag riktigt förbannad över och det är att folk lämnar en massa påsar, skräp, burkar å flaskor efter sig så det ser ut som rena svinstian. Nu låter jag som en riktigt surtant men det är inte okej tycker jag. Vem ska plocka upp det liksom? Parken är dessutom riktigt fin så det är synd att den ska behöva omvandlas till en soptipp. MORR.

Undrar jag hur jag ska fördriva dagen..? Har åtminstonde fått på mig ett relativt synvänligt utseende. Vädret är underbart men vad ska man hitta på? Förslag tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0