Kanske ska ansöka till grannfejden...

Hello mitt i natten.

Kan väl passa på att dra ett inlägg nu såhär på småtimmarna när man känner sig lite uttråkad. Tog bort designen som jag hade innan pga jag var lite less att se mig själv. Ser ju inte ens ut sådär längre så det var nog lika bra. Sorry bella, men du får gärna ett nytt uppdrag, hehe! ;)

Kvällen har spenderats i min ompimpade soffa. Japp, jag har pimpat om den. Eller åtminstonde snart, ska köpa lite kuddar osv. Vet ni förrästen vart man kan köpa STORA kuddar? Alltså nu menar jag stora, typ en meter breda och en meter höga. Kanske inte en hel meter men ni fattar. Har kollat alla möjliga hemsidor men hittar inte större än 65 cm. Anywho. Har ju som sagt en väldigt liten soffa pga att min lägenhet inte är större än 40 kvadrat så nu har jag gjort om den lite. Bäddar man ut den blir den inte så jättebred men ändå bred nog för att vara mysig så att säga. Oså pimpar man med lite filtar/plädar + dom kommande kuddarna som "ryggstöd" so to say. Resultat kommer. År 2012 om ni har tur.

Anywhoooo. Fredagskvällen har med andra ord varit lugna gatan Kollat på webtv och druckit coca cola. Härliga tider! Dock blev det lite tråkigt efter ett tag så nu ligger jag här och har intagit sängposition eftersom jag planerar att sova snart.

Har återigen fått bryt på grannarna denna afton. Jag tycker det är okej att ha fest/förfest you name it hur ofta man vill osv men fan inte så min lägenhet vibrerar! Jag har förfest ibland och för mig är det logiskt att man har lite musik spelandes på relativt låg volym så man samtidigt kan umgås och kommunicera med dom man är med. På den nivån så man slipper överrösta musiken så att säga. Det tycker däremot inte mina grannar. Har dom normal hörsel borde dom också ha kunnat konstatera att dessa hus är extremt lyhörda då de förmodligen bott här längre än mig. But no-hoooo. De spelar musiken på allra högsta volym och drar gärna på basen lite extra. Och gärna flera timmar i streck. Utöver detta ska jag då alltså sitta där i min skakande soffa och samtidigt lyssna på när dom försöker kommunicera med varandra (läs: skrika till varandra). Jag kunde knappt höra vad dom sa på min egen tv kan jag säga.

Låter som en riktig jävla surtant nu men ibland får man faktiskt nog. Lite respekt får man väl ha gentemot sina grannar. Som sagt, det är OK att ha förfest å fest så länge det ligger på normal nivå och så att inte andra grannar störs jättemycket av det. Så grannarna, om ni läser detta: Nästa gång kan ni väl sänka ljudet från max till åtminstonde medium, jag lovar, jag kommer ändå höra vad ni har för musiksmak då. Dvs gamla sommarplågor á 2007.

Så då var man klar med det klagomålet då. What's up next? Well, jag ska väl ta och sova ett slag tror jag. Jo förrästen, jag vann en biobiljett på jobbet idag! Wohooo.

Gnight.

(Nu verkar grannen ha kommit hem. Jag hör en kvinnlig och en manlig röst. Undra vad man får höra härnäst?)



Indiana-Jones


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0