Äckliga skitpissväder!

Ja, ursäkta franskan. Men fyfan vad jag hyser irritation på den här jävla snön som aldrig försvinner! Precis när man börjat få upp hoppet om att det eventuellt kommer en vår här också, så hinner man inte mer än å blinka förrns snön VÄLLER ner igen. Och inte är det lite heller. Och det gör ju inte saken bättre att plogbilarna föser upp all skitsnö på den knappt befintliga trottoaren vi fotgängare ska vistas på. Ja för som jag nämde igår så är trottoaren nästan obefintlig påvägen hem till mig. Och bilarna är såklart heller inte blyga med att brassa på så man nästan får kasta sig upp i snödrivan för att rädda sitt eget liv.

Nu har jag fått svurit av mig lite. Men jag vart så otroligt slut när jag kom hem förut efter jag gått hem ifrån stan och då är jag noga med att poängtera att det inte är långt alls. Ett steg framåt, två bakåt HELA TIDEN.

Anywho, hem kom jag och nu är jag i säkerheten. Har precis slagit på plattorna för där ska det göras mat. I'm hungry! Sen längtar jag till klockan blir senare ikväll och jag får sova för hujeda mig vad det var skönt att sova här inatt! Jag gillar't. Nog för att jag var mer död än levande när klockan ringde imorse så tog jag mig upp ifrån den varmaoch inbjudande sängen of mine. Tog mig t.o.m tid att fixa mig lite extra vilket var totalt onödigt eftersom jag hade en snödriva på huvudet när jag kom fram till jobbet = håret låg som en morgonfrisyr igen.

Nu ska jag se till så att det inte blir eldsvåda i köket och fortsätta med matlagningen.

Adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0