swisch, sa det bara!

ja om helgen alltså. den tog tyvärr slut på ett kick.

utanför jobbet i fredags väntade bella och hennes resväska. vi insåg att vi precis missat bussen så vi traskade hem till mig för att lämna väskan och fräscha till oss innan vi traskade ner på stan igen. vi satte oss på källar krogens uteservering och beställde in grymt god mat. black and white för min del och en svalkande cider. dessvärre var det inte mättande, haha! hade lätt kunnat äta en till portion och likaså bella. men vi var nöjda i alla fall.

vi hade beslutsångest om hur fredagskvällen skulle spenderas. med eller utan alkohol? vi blickade ner mot uteserveringarna på storgatan och dessa var redan fullpackade så vi beslutade oss om att lite godsaker framför tvn skulle sitta mycket finare, då vi båda ändå var väldigt trötta. så promenaden gick mot seven eleven och där efter hem till soffan. det tog nog inte mer än en timme så sov bella och bara nån timme senare sov jag. underbart.

vaknade upp pigga och glada igår. åt frukost i godan ro och påbörjade sen tillfixning. trots det fina vädret åkte vi ut till birsta då bella var shoppingsugen :) sagt och gjort. ner mot hamnen och låna bilen av mamma och håkan och sen bar det av. vart även lite shopping för min del trots den ostadiga ekonomin såhär dagarna innan löning. men jag hittade en så underbar kofta på bikbok (där jag förövrigt aldrig ens går in?) som var nersatt från 500 kr till ynka 124,50! vilket kap.

återigen hade vi beslutsångest om hur kvällen skulle se ut. grillfest ute på björkön eller båtåkning i stan? efter mycket mycket velande slutade det med alternativ nr två. mamma och håkan hämtade oss i hamnen och då for vi ut till tjyvholmen och drack alkohol, sjöng och hade det trevligt i den stekande solen :) hur skönt som helst. lite senare lockade krogen men där inne vart det en drink innan vi dribblade oss hemmåt igen. haha. var väl hemma vid tolv tror jag.

vaknade vid 10 imorse och vid 12 drog sig bella mot bussen. som sagt, helgen swischade bara förbi men trevligt har jag definitivt haft det! nästa gång är det jag som åker ner till bella i ljusdal. var tusen år sedan jag var där!

idag är det tv hela dagen och imorgon börjar jag inte förrns 12:30. skönt!


Kommentarer
Postat av: amanda

Ja men jag menar det. Vad är mening med att sitta kvar här liksom :p

2009-07-20 @ 17:09:59
URL: http://amandabergklint.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0