Inte länge kvar nu.

Hej på er. Long time no see.

Nu är det inte många dagar kvar på mitt nuvarande arbete and i like it. 3 dagar närmare bestämt. Har fortfarande inte hört något mer ifrån det jobbet jag sökte och har varit på 3 intervjuer till. De ringde i fredags och frågade efter referenser och de skulle höra av sig nu i veckan. Jag sitter på helspänn hela dagarna. Så fort det ringer ett dolt nummer får jag hjärtklappning typ, haha.

Många frågar om det är så smart att sluta på jobbet jag har nu sålänge jag inte har fått något nytt. Och visst, det är väl inte så smart egentligen. Men så länge jag vet att jag klarar mig tillsvidare så känns det rätt lugnt. Jag får helt enkelt leva på besparingar tills något nytt dyker upp. Jag har gjort det förrut. Men saken är den att jag verkligen vantrivs där jag är nu så jag skulle inte kunna jobba kvar i vilket fall som helst... Tyvärr. Sen har jag ju mitt pappersjobb i företaget på sidan av och det är ju mer än ingenting iaf. Så så är det med den saken. Håller iaf tummarna för att jag får det jag nämnde tidigare i inlägget. Annars är det ju bara kämpa vidare helt enkelt. Synd att det är så dåliga tider nu bara. Många arbetslösa osv.

Nåväl. Hemma är jag nu och det njuter jag av. Får kalla kårar så fort jag anländer till jobbet nuförtiden. Hua, så ska det inte vara! Har aldrig varit så för mig tidigare heller, på tidigare jobb. När jag kom hem förut och skulle parkera bilen så parkerade jag fast(!) Körde för lång fram = in i en snödriva = fast med tanke på min låga bil. Inte okej. Så S fick komma ut och hjälpa mig komma loss och det tog sin tid men tillslut så :p Annars hade det blivit svårt att komma till jobbet imorgon.

Sen jag kom hem har jag hunnit käka en lättare middag, duschat, gjort i ordning matlåda tills imorgon samt läsit en massa bloggar. Haha. Har inte suttit vid datorn på en evighet, bortsett ifrån när jag är på jobbet. Så ikväll tog jag mig tiden eftersom S gick och la sig tidigt.

Helgen var lugn och ingen alkohol var inblandad vilket jag gillar. Ska fortsätta så nu ett tag framöver. Har insett att utgång på vintern suger. Verkligen.

Nä! Nu ska jag nog också knoppa ett slag. Är ju en dag imorgon också. Hm. Gruuuuuuvar mig för att åka till jobbet, but i have to!

Bonne nuit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0