Merry xmas.

Idag är det julafton. Jag sitter ensam hemma i min lägenhet och väntar på att åka iväg till någon form utav julfirande.

Näe, nu lät jag dramatisk.

Men de flesta vet att jag inte dyrkar julen så värst mycket. Men självklart är det en mysig tradition! Dessvärre kan den också framkalla ångest och stress hos många människor. Men när väl aftonen är kommen brukar det lugna ner sig, åtminstonde i vissa fall.

Jag ska inte låta så negativ för tänk på alla hemlösa eller de som inte har någon familj att fira den här dagen med. Det är dom det är synd om. Det handlar inte om att få julklappar eller god mat, det handlar om att vara tillsammans.

Jag ska iaf snart åka bort till min mormor & morfar tillsammans med mamma. Hinner dock bara vara där i 1 timme för sen ska jag flänga vidare till pappas familj. Det är det som är lite tråkigt tycker jag, att när man har en familj, varför kan då inte alla bara vara tillsammans? Jag får liksom dåligt samvete för att jag inte hinner vara hos mammas familj nå länge, och ångest för att jag har ångest över det. Haha, ond cirkel.

Det blir säkert en bra julafton till slut. Jag har inget att vara otacksam över.

Jag önskar er alla en riktigt god jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0