Slut i huvudet.

Ja hejsan.

Ännu en arbetsdag har passerat och idag lyckades vi (ca 20 st) på Tele2 företag dra iväg hela 1 sälj tillsammans. Starkt jobbat! Hm. Förstår fortfarande inte hur det kan vara så jävla svårsålt. Inbitna Telianer är vad alla är! (Telianer = Folk som älskar telia). Telia är känt för att faktiskt vara det dyraste telefonbolaget men folk använder ju det eftersom det känns "tryggt" eftersom det är så stort. Men då ska jag ta och informera er om att Tele2 ligger på andra plats. Alla bolag har väl nån form utav hake men fan så irriterad jag blir :p

Man måste sluta svartmåla telefonsäljare. Det är nog där de flesta problemen ligger. Okej om man ringer och säljer en handuk för 19 kr/månaden eller nåt liknande men här har vi ju åtminstonde starka argument. Men jag vet hur det är och hur jag själv varit så jag ska egentligen inte säga något. Men det är bara så frustrerande.

Detdär jag berättade om igår som jag skulle haffa idag. Han som var jätteintresserad men ville veta mer om bredbandet. Skulle ju ringa han idag runt niotiden vilket jag gjorde och då var det frugan hans som svarade. Då satt han i jobb just under den timmen jag ringde och jag hann inte ringa mer efter det eftersom jag slutade bara några minuter senare. Men imorn så! Hoppas jag ;p Det gäller att tänka positivt.

Nästan alla på jobbet är verkligen helt nere för dethär bytet till Tele2. Men ja, inte så mycket att göra. Gäller att hålla humöret uppe även om det inte är lätt alla gånger. Så är det bara. Ju fler nej du får, desto närmare ett ja kommer du.

Näe fan. Nu ska jag ta och sova. Imorgon jobbar jag ett annat pass. Nämligen 10-19 och det ska bli skönt med lite omväxling. För det blir långa dagar när man bara sitter å ringer. Speciellt om man är van vid stress annars. Då bad man ju fan om att få sitta i 5 minuter. Nu sitter man ju nästan 9 timmar om dagen. Stor förändring.

Sluttjatat. Snart är det helg och på fredag ska jag på julbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0