Rast på jobbet, igen.

Ja nu sitter jag på jobbet igen och har rast. Är sjukt trött alltså och sen är det grymt pinsamt att ringa till folk 8-9 på morgonen. But a girl gotta do what a girl gotta do - jobba. Ett sälj hitils bland alla medarbetare. Starkt jobbat!

Satt och hade tråkigt igår och googla "Telefonförsäljare" och jag måste säga det alltså. Vissa är verkligen helt jävla otroliga. Självklart erkänner jag att jag själv tycker att de flesta tf:arna är allmänt jobbiga och pain in the ass men någon måtta får det vara. Folk sitter och skriver tex "Telefonförsäljning är inte ett riktigt jobb", "Telefonförsäljare är falska botox-horor som tror dom kan skaffa vänner genom att vara trevlig i telefonen", "telefonförsäljare är inte värda att leva" osv osv. Hör ni hur fruktansvärt det låter?

Det finns faktiskt tf:are som erbjuder BRA förmåner som t.ex olika kampanjer som inte kommer ut i butik osv. Det räcker gott och väl med ett "nej tack, jag vill inte att du ringer till mig igen." istället för "Jag är inte intresserad din jävla idiot, far åt helvete med dig!" innan dom ens hört vad som erbjuds.

Dom som säger att det inte är ett riktigt jobb - Det är vi som gör jobbet som ni klagoandar inte klarar av. Vi sitter och blir nästintill psykiskt misshandlade vareviga dag men ändå fortsätter vi ringa och vara trevliga med en klump i magen för hur nästa samtal ska sluta. Varför? Jo för att vi är människor precis som alla andra, vi behöver också tjäna pengar för att kunna leva precis som ni andra OCH vi tjänar faktiskt bra. Åtminstonde vi som inte jobbar på enbart provisionsbaserad lön. Så sluta klaga förbövelen. Jag kanske inte har råd att utbilda mig till det jag vill och tjänar ihop mina slantar på detta vis!!! :p

Haha, jaja. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0