Jobb, shopping och solning.

Hej på er.

En sak ska jag ta och berätta för er. Och det är att jag trodde seriöst att jag skulle behöva hänga mig imorse när klockan ringde - så trött var jag. Har ju sovit gärnet flera dagar nu och helt plötsligt ska man upp senast 7! Men konstigt nog kom jag upp till slut. Att jag har sett ut som rena rama helvetet idag är ju en annan femma. Det var ju trots allt viktigare att jag fick sova lite extra än att lägga tid på utseendet. Det fick jag dock ångra efter jobbet när jag och Nats skulle på birsta city och shoppa. Man kände sig inte fräschast på stället iaf. Men som sagt, det var det nästan värt.

På birsta var det som sagt shopping på tapeten. Jag orkar fortfarande inte slåss med alla rea-fanster och för en gångs skulle ge rean en chans. Jag försökte, men gick ändå därifrån med kläder ifrån icke-rean. Inte så mycket dock. Köpte två t-shirtar med tryck, en tanktopp och ett par nya leggings. Samt lite smink och nödvändigeter.

Efter shoppingen hade jag tänkt gå iväg och sola. Som sagt har jag ju solkort på sol och pool så dit for jag, eftersom det var stängt igår. Precis när jag sliter upp dörren och ser fram emot att lägga mig i solariumet möts jag av ett mörker och en ficklampa? Redan där förmodade jag att det var kört. Möttes då av mannen som äger stället och han sa att han hade stängt klockan sju istället för halv åtta eftersom det inte hade kommit nåt folk. HALLÅ? Jag kom ju. Känns ju inte vidare upphetsande att man kostat på sig solkort (ja, jag vet att jag fick det i julklapp men ändå) också stänger dom bara för dom tidigare för att det var folktomt. På ett sätt förstår jag dom men samtidigt irriterar det mig. Finns ju faktiskt folk som jobbar kvällar osv.

Nåväl. Sola skulle pråmt göra så jag rullade vidare till Bling. Denna gången tog automaten emot min hundring och växlade den emot tior så jag var nöjd. Fast när jag kom in i solariumet och hade lagt i pengar och grejer kom jag på att jag glömt att tvätta bort sminket. Inte för att det var mycket men man ska ju faktiskt inte sola med smink. Jag fick försöka torka bort det så gott det gick med hjälp av papper. Är det inte meningen att jag ska sola eller vad är det frågan om? Haha, man börjar ju undra.

När jag kom hem lagade jag lite mat och tog en u-bar dusch. Så nu ligger jag här i sängen och är fräsch och ska alldeles strax sova. Idag är jag iaf trött.

Jag ger er en eloge om ni lyckats läsa hit.

Även att Jonas hade slängt min matlåda med kina-mat som jag hade kvar idag på jobbet :( Han trodde det var ifrån när dom åt kina-mat förra veckan. Hahah, lite roligt var det trots allt även om jag var tvungen att lägga ut pengar på annan skitmat :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0