Hemma-SPA.

Hallå där. Nu var det ett tag sedan, men som sagt har jag inte suttit vid datorn mycket såhär runt juletider.

Hm, när var senast jag uppdaterade? Julafton tror jag. På juldagen vart det utgång ändå. Var hos Danne först och förkrökade och sedan for vi ner till Aveny. Vi var där tidigare under kvällen och tog stämplar så vi slapp köa, smart va? Det tyckte iaf jag. Kvällen var helt okej och slutade i relativt bra tid.

På lördagen slappade jag hela dagen. Jag sov i omgångar exakt hela dagen och gudaligen så skönt det var! Har inte gjort så på flera år. Simon kom senare och då for vi ner på ica och köpte snask och sedan vart det film för hela slanten. Skönt att vi kan umgås som folk igen! Han sov över här och igår (lördag) så for jag ner på staden med Sandra och bråttades med resterande befolkning av Sundsvall. Hittade inget nämnvärt eftersom jag inte orkade slåss med alla rea-fantaster. Jag tror jag aldrig har hittat nåt på rea. För jag orkar inte stå där och svettas för den där tröjan som dom sänkt ner ifrån 149 kr till 79:50... Men det ska ju finnas folk till allt så.

En pyjamas fick jag iaf med mig! Som jag har längtat efter att äga en ny sån. Dock hade dom ju inte det största utbudet i den här stan såvida man inte ville ha med mussepigg eller hello kitty-tryck! Så för mig fick det bli en simpel svart och tråkig jäkel. I vanligt "skjort" tyg. Jag hade ju viljat haft i flanell eller siden, men icke. Existerade inte så långt mitt öga kunde nå.

Jag for hem och mös ner mig själv i pyjamasen tillsammans med ett glas smultronvin. Återigen dök Simon upp och vi for och köpte chinese food. Singapore-style fick det bli för mig men tro på fan att jag vart besviken! Det var svamp i :( Men det dög ändå. Jag hade ju trots allt tre vårisar (läs: vårrullar). Varför heter det så förrästen? Nåväl. Återigen fick det bli en mysig afton med film och massa snask innan vi somnade sött.

Idag for vi ner på stan för Simon och Nordlund skulle hitta täckbyxor eller vad det var eftersom dom jävlarna åker till vemdalen imorgon. Precis som alla andra Sundsvallsbor. Men jag kan säga att jag hellre spenderat tiden där än på jobbet där jag ska vara! Usch vad det retar upp mig. Jag jobbar måndag, tisdag och fredag :s Så jag kan ju inte direkt dra en snabbresa nånstans. Blä. Jaja, dom hittade iaf inga täckbyxor så länge jag var med men däremot gick vi och käkade på O'learys innan var och en for till sitt.

Jag hade planerat hela dagen att jag skulle sola innan jag for hem. Fick ju solkort av mamsen i julklapp på Sol och Pool men där var det tvärstängt på söndagar. Så jag tänkte att jag kunde slå till på stort och betala för att gå och sola på Bling så jag kom i gång med bli-brun-proceduren nångång. Och så att jag åtminstonde hann sola 3 ggr innan nyår. Men där tog inte växelautmatsjäveln emot mina pengar så då vart jag tjurig och for hem. Fast det var inte heller så tråkigt att komma hem och slänga sig i ett bad och peela mig ifrån topp till tå och därefter göra ansiktsmask och krypa ner i pyjamasen. Jag får sola imorgon istället. Då är jag ju nypeelad också så färgen sätter sig förhoppningsvis lite lättare.

Nu ska jag slå på en film och gruva sönder mig inför arbete imorgon. Har ju varit ledig för länge! Ända sen i tisdags. But but, jobba bör man.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0