Självaste julafton.

God jul allesammans, eller god fortsättning kanske man får säga då klockan är efter 00! Och jag vill börja med att varna för långt inlägg.

Har varit en konstig julafton i år. Det beror nog på att min julkänsla har varit som bortblåst? Men jag är inte den enda som känt så har jag märkt. Konstigt detdär.

Startade iaf dagen med att för en gångs skull göra mig lite extra fin för julaftonen. Brukar vanligtvis inte anstränga mig speciellt mycket. For sedan och hämtade min älskade mams på jobbet och sedan bar det av hem till mormor och morfar. Nästa på en gång vart det paketöppning eftersom jag var en aning stressad eftersom jag skulle iväg till nästa ställe (suck för att vara skillsmässobarn alltså). Fick jättefina presenter av dom och framförallt välbehövda. Bland annat min favoritparfym paris hilton - can can som nyligen tog slut så nu fick jag en större flaska. Kärlek. Fick även pengar, kläder och hårprodukter mm :)

Efter paketöppningen var det kalle-anka. Jag är inte lika intresserad av det som de flesta andra verkar vara. Jag menar man kan ju redan alla repliker utantill. Förlåt om jag är negativ men ja, det är inte hela världen om jag missar det. Sedan vart det till å slänga i sig lite mat innan det var iväg till pappa och compani.

Hos pappa var det tre gånger mer folk än hos mormor och morfar där det bara var vi fyra. Hos pappa var ju hela släkten plus respektive osvosv. Jaja. Mycket folk iaf. Det låg fan paket över HELA vardagsrummet. Dom satt och åt när jag kom men jag var ju nyäten så det räckte med julmust för min del. Alla andra drack vin/öl och snaps medans jag fick sitta där och titta på eftersom jag måste köra fram och tillbaka...

Iaf så delade vi ut presenterna sedan och det tog ju sin lilla tid. Fick en massa träningskläder + skor som jag hade önskat mig. Jättemycket presentkort (alltid uppskattat), som vanligt flytta-hemifrån-saker och så fick jag en skitfin vit helly-hansen jacka. Den hade jag inte räknat med. Pappa sa såhär "Ja jag vet att du sa att du inte behövde nån jacka men jag kunde tamefan inte hålla mig för den var så snygg!" Haha. Roligt. Den var verkligen grymt fin :) Också fick jag en stor röd resväska och i den låg en mindre - perfekt. Kan anta att det var en liten pik eftersom jag alltid ska nalla pappas resväska när det vankas resor (; Men nu har jag en stor och fin som är min.

Det finaste av allt var ju ändå att min bror som är 15 år (ni som känner han kmr förstå hur gulligt detta verkligen är) hade köpt en julklapp till mig. Och det var verkligen inte vilken som helst. Han hade valt ut det själv, han betalade det för sina egna pengar ifrån sitt konto för han ville så gärna ge det till mig. Det var ett jättefint Efva Attling halsband! Förstår ni? Dom kan man ju inte köpa för 49 kr på glitter direkt. Det ser ut som ett hjärta. Älskade bror :)

Efter allt julfirande plockade jag upp mamma och Annalena och sen for vi till håkan och surrade på lite därefter for jag och annalena hem till mig för att ta ett glas vin (gjorde premiärturen på systemet igår, haha ;) men vi orkade inte mycket för vi satt och delade på ett par flaskor igår och pratade ända till 5 imorse. Så efter den här dagen ville man helst sova... Så hon gick hem efter inte en så lång stund och nu sitter jag här och ska snart avnjuta en lång natts sömn, tillskillnad ifrån den igår.

Jag velar på om det blir utgång imorn eller inte. Det är frågan. Jag både vill och vill inte. Kommer ju vara knökfullt på varenda krog och det enda man kommer få göra är att köa. Så ja, detta är ett dilemma för mig.

Vann inget på bingolotto igår heller..! Men vi hade mysigt som fan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0