Born to be cheeeeap!

Hallåja.

Idag var det alltså första dagen på nya jobbet. Som tidigare nämnt. Förväntansfulla klev jag och Natalie in där och vi blev inte besvikna kan jag säga. Satte oss ner och avjnöt en kopp kaffe medans vi väntade på han som skulle utbilda oss. David. När han kom slog vi oss ner i köket (som förövrigt är stort och hemtrevligt!) och där fick vi några papper som vi skulle läsa igenom. Stämningen var helt underbar och jag fick mig en hel del goda skratt. Underbart.

När vi gått igenom alla papper och skrivit på massa saker så fick vi sätta oss och lyssna på några samtal. Hur dom gick till osv. Peppad vart man! När det var "lunch" klockan 16 så for jag iväg och köpte något lätt och sedan satt jag och Natalie i köket och surrade med varandra och dom andra kollegorna, som det så fint heter. Alla är verkligen supertrevligt och har humor. I like. Efter lunchen satte vi oss och lyssnade ett tag till på samtal innan vi vart kallade till möte. Allihopa alltså.

Vi hade ju inte en aning om vad som stod på. Sen kommer det in en kille som berättar att han har väldigt dåliga nyheter. Sen kommer det. Han berättar att Telab inte ska sälja optimal telecom längre (det abonemanget jag och natalie fått utbildning om i 7 timmar och det abonemanget majoriteten av alla som jobbar där säljer). Då kan jag säga er att hjärtat slog frivolter. Jag tänkte att jaha, då var det väl bara att tacka för sig då. Men som tur var så var det inte så illa. Alla som jobbar där ska tydligen börja sälja Tele2 istället. Ett fåtal anställda sålde redan det, men det var inte många. Så nu skulle alltså allihopa (förrutom dom som sitter på E-on) börja sälja det.

Ja sen kan ni ju bara räkna ut själva vad som stod på schemat. Det var bara att blåsa bort all information man hade fått tidigare för nu vart det ju helt nya utbildningar. Precis när man börjat fatta liksom. Och tele2 var lite mer avancerat och dessutom mer svårsålt, eftersom vi bara ska sälja till småföretag. Hejdå provisionen. Tur att man har en bra fast månadslön alltså.

Jaja. Men jag tror jag kommer att trivas som fisken i vattnet här alltså! Sån skön stämning och allt. Det gäller bara att komma igång och in i systemet. Ikväll blir det till att skriva en jävla massa egna anteckningar. Mitt huvud gör ont efter all denna information men jag ser fram emot morgondagen.

Nu vart det ett långt inlägg och förmodligen jävligt tråkigt också :p Men det hela var ju trots allt lite komiskt, inte sant?

Det roligaste av allt är ju att Tele2:s reklam är min favoritreklam genom tiderna. Boooorn to be cheeeap! Ja, ni märker nog att jag är glad. Får hoppas att allt går bra bara...

Kommentarer
Postat av: ISABELLphe

skoja inte! andra avenyn var olagligt galet sjuk och spännande :o hur ska detta sluta? jag som trodde det skulle bli skitbra med ulla och inspelningen med greger... men icke!



haha jaa jag älskar också fåret :D så klockren! boooooooorn to be cheeeap! -bankbank- shut up! - NO YOU SHUT UP! :D



2008-12-02 @ 14:01:11
URL: http://isabellphe.blogg.se/
Postat av: ewe

Tack för det :) Hur gick jobbet??? frågade på bilddagboken men inget svar än :p

2008-12-02 @ 22:51:30
URL: http://evelinapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0