Andra dagen på nyjobbet.

Ja hejsan, Lina heter jag och jag ringer ifrån Tele2 företag i Sundsvall.

Nu har jag börjat ringa iaf. I början var det äckligt nervöst men det gick över efter en sisådär 20 samtal. Haha. Satt och lyssnade på andra idag fram till klockan 18 ungefär och som jag nämnde så är det en svårsåld grej vi säljer. Under hela dagen som vi satt och lyssnade lyckades enbart 1 erfaren säljare sälja... 1 abonemang :p Då kanske ni förstå. På optimal kunde dom snitta typ 20sälj/dag/säljare. Sjukt är det.

Iaf så satte vi oss och börja ringa vid 18. Och tro det eller ej, natalie sålde 1 efter bara några få samtal. Och jag pratade med en kund som var väldigt intresserad (vilket inte händer ofta :p) och ville veta mer om bredbandet. Om han kunde ha det där han bodde osv för han ville ha allt under samma företag. Och eftersom jag inte säljer bredband så lovade jag att jag skulle ta reda på all fakta och återkomma imorgonkväll. Så jag tog reda på allt och det var precis som han ville ha det. Det låter väl lovande? :D

Jag gillar dethär jobbet :) Nog för att man ibland blir lite less när folk är otrevliga oså så gäller det att tänka på att dom inte ser dig osv. Dom kan ju inte direkt sticka kniven i dig genom telefonen. Sen blir det lite segt att sitta och ringa hela tiden men det är ju mitt jobb nu så det är bara att gilla läget (vilket jag gör än så länge). Längtar som fan efter första lönen för den kommer se betydligt mycket bättre ut än vad den sett ut på mina tidigare jobb. Hualigen. Med stora marginaler. Jag säger då det, det är tur att det är grundlön plus ob och provison. För säljer du inget har du ändå en jävligt bra lön som du både kan leva, unna sig och spara på. Inte för att låta "skrytsam" eller så men så tänker man faktiskt när man fått ut typ 4000 totalt i månaden innan.

Jaja, jag vet att jag snackar mycket jobb men det blir ju så nu. Kommer väl avta snart. Nu är det ju mest spännande liksom. Lovade mig själv förrut när jag var på jobbet att jag skulle sova direkt när jag kom hem eftersom jag är trött som fan i skallbasen. Men nu har jag varit hemma i snart 3 timmar och inte fan sover jag än.

Så, godnatt.

Kommentarer
Postat av: mattan

Men så är Optimal inte ärlig på en fläck heller!

Lina, telefonförsäljare jag är inte avundsjuk.

Mina dagar som telefonkrängare är över! ;P

Hoppas du får sälja mycket iaf! :D

2008-12-07 @ 19:29:53
URL: http://whaat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0